Studeren, fotograferen, weekendje Gansbaai en weekendjes Kaapstad

14 maart 2013 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Zo schrok er net een beetje van toen ik zag hoe ver ik terug moest bladeren in mijn notitieboekje om te komen op de bladzijde waar ik de vorige keer was geëindigd. Alweer 3 weken geleden, maar dat betekent dat ik nu extra veel te vertellen heb! Dus ik zou zeggen, ga er even lekker voor zitten, zet een kopje thee, lekker koekje erbij en lees op je gemakkie mijn verhaaltje.  Ik had het ook al eerder willen uploaden, maar mijn internet was even niet zo best en wilde geen verhaaltje zonder foto’s!

Maandag 18-02

10.00 Marketing management

11.00 Consumer Behavior

Na deze lessen naar Stelkor, een dokterspraktijk, om een afspraak te maken met de dokter om even naar mijn voet te laten kijken. Had mijn teen van het weekend gestoten tijdens het stoeien op het strand en op advies van Nicky toch maar even langs de dokter gegaan. En voor morgen om 10.00 een afspraak gemaakt.

Daarna naar church street gegaan om te werken aan fotografie practical, iets met een wit gebouw en dan het subject op de voorgrond ook goed afgebeeld krijgen. Ik ging eerst lekker op een bankje zitten op mijn lunchpakketje op te peuzelen toen er een mannetje met me kwam kletsen. Je wilt niet meteen argwanend zijn, dus kletste ik met hem mee. Al snel bleek dat hij niet kwam om te kletsen, maar om een beetje geld te vragen zodat hij en de rest van de familie niet zonder eten naar bed hoefde vanavond en dat hij morgen weer zijn pensioen kreeg, maar dat hij daar nooit van rond kan komen enz. enz. Gelukkig had ik wat kleingeld in mijn camera tasje zitten, dus hoefde niet mijn hele portemonnee tevoorschijn te halen en heb hem wat gegeven.

14.00-16.00 International Marketing

Thuis even een restje pasta gegeten en om 19.00 was het weer tijd om rugby te kijken 13-8 gewonnen!

Dinsdag 19-02

08.00 Marketing Management

Daarna even koffie gedronken om wat tijd te doden voordat ik naar de dokter ging. 10.00 afspraak met de dokter, heel zorgzaam en geïnteresseerd. Ik had niet zo’n pijn meer aan mijn voet, maar ik wilde gewoon even zeker weten dat t niet gebroken was, maar aangezien ik mijn teen had gestoten, maar het bovenop mijn voet ook blauw was vond ze het och wel zorgwekkend, dus wilde ze er voor de zekerheid even een foto van laten maken. Maar natuurlijk is het Afrika en was het röntgen apparaat op de praktijk kapot dus moest ik weer ergens anders heen om daar een foto te laten maken, vragen of ze die naar haar op wilde sturen en dan weer terug naar de praktijk komen om van haar de uitslag te horen, nou poeh hee, heel gedoe. Uiteindelijk pas na twaalfen de uitslag dat er niets gebroken is en dat ze me eventueel pijnstillers kon geven (maar had al geen pijn meer) en dat ik eventueel mijn tenen aan elkaar kon tapen als ik er last van bleef houden.

Snel even geluncht en om 13.00 richting de universiteit om naar VCE te gaan. De kindertjes zagen ons al aankomen en schreeuwden in het Afrikaans: ‘Daar zijn de studenten!’. We hadden deze week met de meiden USA week, want de twee andere meiden zijn Amerikaans. Dus gingen we lekker dansen op cotton eyed joe, cha cha slide en YMCA en heeft een van de meiden foto’s laten zien van haar huis en haar familie.

Thuis wat kleine dingetjes gedaan, wat geleerd voor de fotografie toets voor morgen, geskyped met Nicky, mijn kamer opgeruimd en toen lekker gaan slapen.

Woensdag 20-02

10.00 Consumer behavior

Daarna op de campus in het gras wat zitten leren en om 12.00 had ik een meeting met zijn International Marketing groepje en hebben we even een plan gemaakt voor onze presentatie. Die presentatie is pas in mei, maar we dachten hoe verder we zijn hoe beter.

14.00 fotografie, het was een beetje een rare les, want we zouden natuurlijk een toets hebben dus we dachten allemaal, okee daar beginnen we mee en dan hebben we daaarna les. Maar onze normale docent was er niet er was een andere en die liet ons allemaal filmpjes zien van fotograferen voor dummies, echt supersaai en mensen vielen letterlijk in slaap tijdens de les.

’s Avonds met een meisje uit mijn fotografie klas gegeten bij Java en daarna bij haar thuis nog een wijntje gedronken en uit met huis/flatgenootjes van haar, super gezellig!

Donderdag 21-02

Voor school snel even de planning voor VCE voor volgende week inleveren en om 12.00 Marketing Mangement. Daarna een assignment geschreven voor Consumer Behavior waarin ik Apple moest adviseren over zijn relaties met klanten met betrekking tot de iPad mini. Nou haast niet te doen en aangezien hij mijn eerste marketing achtige essay is wist ik niet zo goed wat er van me werd verwacht en ik wist niet zo goed waar ik de info moest zoeken. Maar inmiddels heb ik er een cijfer voor terug 28/50% met een 4/5 voor Taal en schrijfstijl, dus daar was ik vooral wel blij mee, dat mijn Engels blijkbaar genoeg op niveau is om een essay te kunnen schrijven. En 28/50% is omgerekend ongeveer een 6,5 dus als eerste assignment vind ik dat wel prima.

Tussen het schrijven door even met papa en mama geskyped. Omdat ik zo lekker spontaan uit eten ging gister was ik helemaal vergeten dat ik had afgesproken om met ze te skypen, arme schatten!

Vrijdag 22-02

08.00 Consumer Behavior

Daarna spulletjes ingepakt voor het weekendje weg met mijn fotografie klas. In pak altijd zo chaotisch in en wordt tussendoor de hele tijd afgeleid, dus het duurde een beetje lang. Omdat ik niet zo’n zin had om het eind naar de universiteit te lopen met mijn spullen en ik ook zeker niet mijn fiets daar 2 nachten wilde laten staan heb ik iemand over kunnen halen om mij naar de Universiteit te brengen met de auto J

Om 16.00 vertrokken we naar Gansbaai. Eerst lekker met elkaar kletsen en toen lekker met een muziekje op van het uitzicht genieten. Onderweg was het een heel variërend landschap, achter elke bocht en heuvel leuk er wel weer iets anders te zijn. Onze bungalow park waar we het weekend verblijven zijn in uitkraalsmond. Vanaf het huisje alleen een trappetje af en dan sta je met je voetjes op het strand echt super! Na aankomst snel spulletjes neergezet en naar Light House Tavern om daar authentieke Potjie te eten. Het duurt alleen minmaal 5 uur om potjie te maken en ze waren niet echt op tijd begonnen die dag dus we begonnen allemaal erruge trek te krijgen. Maar om 21.00 kregen we dan eindelijk ons eten en omdat iedereen zo’n trek had was het binnen mum van tijd in onze buikjes verdwenen. Nog een lekker toetje genomen en rond half 1 pas thuis.

Bij thuiskomst nog samen met een ander meisje geëxperimenteerd met nachtfotografie. Wel lastig zeg, zelf zie je alles heel donker, maar als je een hele lange sluitertijd kiest dan kan het zomaar lijken of de zon nog schijnt. Dus was leuk om daar even wat mee uit te proberen. Dus uiteindelijk 1 uur in bed en 06.00 moesten we weer opstaan om te gaan shark cage diven!

Zaterdag 23-02

06.00 uit ons bedje 06.30 op naar shark cage diving. We begonnen eerst met een ontbijtje en een korte intro van de Haaien gids van vandaag. Daarna met een groep van 25 man in een speedboot ongeveer 5km de zee op en terwijl een paar mannen een lekker vissenbloedsoepje aan het maken waren kregen wij een wat specifiekere uitleg van de gids hoe de procedures aan boord gingen verlopen. Toen lekker een nat en stinkende wetsuit aan en inmiddels hingen er ook wat tonijnkoppen als aas bij de boot.

Toen de eerste haai werd gespot mochten de eerste 5 in de kooi en ik besloot maar meteen als eerste te gaan! Nou, de volgende haai liet nog even op zich wachten terwijl wij daar in het water lagen te bibberen. Roepen, zeehonden nadoen, niets hielp, maar ons geduld werd beloond en ik kreeg uiteindelijk iets van 3 of 4 haaien te zien. En toevallig had ik de beste plek in de kooi, want ik zat namelijk aan de buitenkant, waar de tonijnkoppen steeds naar toe werden getrokken, dus kwam de haai steeds langs mijn kant van de kooi. Ik had gedacht dat ik het wel eng zou vinden, maar voor je het weet is de haai eigenlijk ook alweer weg en had t ook veel te koud om erover na te denken.

Toen mijn beurt voorbij was ging ik lekker bovenop het dek van de boot zitten en foto’s nemen van de andere haaien die naar de boot werden gelokt. Rond 11.00 waren we weer terug aan land en konden we de video die die dag gemaakt was bekijken onder het genot van een lunch. Die film kon je kopen, maar die vond ik zwaar tegenvallen en ook bestwel duur, dus mar niet gedaan.

Daarna sloten we ons aan bij de groep niet-shark-cage-divers. Zij waren bij panorama en daar kon je met een truck de bergen in voor een mooi uitzicht en paardje rijden. Dus even paardje gereden met een ander meisje en we waren op tijd terug om ook nog met de truck naar boven te gaan voor het uitzicht.

Na panorama thuis even snel opfrissen en nog meer foto’s maken. Eerst van water movement en daarna van zonsondergang, toen we daar mee klaar waren gingen we weer terug naar panorama om daar authentieke bobotie te eten. Het was een beetje omgekeerde wereld vergeleken met gister, want we kregen al eten voordat e goed en wel zaten en iets te drinken hadden. Maar ik denk dat ze al op ons gerekend hadden en wij misschien een beetje aan de late kant waren.

Bij thuiskomst bij de bungalow moesten we onze favoriete foto van het weekend kiezen en die konden we dan inleveren voor de wedstrijd. Hennie, onze docent, had een klein printertje meegenomen, dus konden we daar onze geheugenkaart in stoppen en kon hij de foto’s uitprinten. Iedereen kon daarna een stem uitbrengen op zijn favoriete foto, maar helaas had ik niet gewonnen :(

Was heel erg leuk om te zien wat iedereen als zijn favoriete foto kiest en hoe iedereen zijn eigen stijl en interesses heeft. Na de uitslag voor ons huisje een kampvuur gemaakt en marshmellows gegeten en een wijntje gedronken, maar mijn dag was al zo lang dus om half 1 ging ik wel echt naar bed en viel ik als een blok in slaap.

Zondag 24-02

08.30 ongeveer bedje uit, spulletjes inpakken en rond 09.30 naar light house tavern voor een uitgebreid ontbijtje met toast, bacon, scrambled eggs en patatjesssss! En rond 11.00 weer op de weg terug naar Stellenbosch, met een wat langere stop in Hermanus (echt prachtig maar super toeristisch) en een korte stop in gordons bay bij de haaienvlag. Rond 16.00 weer terug in Stellenbosch en deze keer wel zelf met al mijn spulletjes gesleept. ’s Avonds een salade’tje gemaakt, even snel een korte assignment geschreven die ik een beetje vergeten was en met Nicky geskyped.

Maandag 25-02

11.00 Consumer Behavior

Tussendoor even mijn assignment uitprinten en koffie halen. Toen kwam ik mensen tegen en daar even bestwel lang mee gekletst en om 14.00 International Marketing. En aangezien ik echt nog behoorlijk moe was van het weekend heb ik verder niet zoveel gedaan, ’s avonds kwamen er een paar buren even gezellig langs.

Dinsdag 26-02

08.00 Consumer Behavior

Daarna voorbereid voor VCE. Ons plan was om deze week een Nederlandse dag te houden en Jan Hagel koekjes te bakken. Dus we hadden vorige week al gevraagd of ze allemaal ingrediënten mee konden nemen. Dit omdat het motto is ‘we’re doing it with the community rather then for them’. Dus ze moeten er zelf iets instoppen, waar ze met onze hulp er dan weer iets anders uit kunnen halen. En in dit geval dus koekjes. Maar helaas kreeg ik gister (pas) een e-mail van Donovan dat de keuken op de school geen oven heeft en geen kookplaten en het is eigenlijk haast geen keuken te noemen.. Maargoed, ik ging me dus voorbereiden op een alternatief plan, waar ik het motto helaas niet erg goed heb toegepast, maar ik had lekker hagelslag, dropjes, pickwick thee, waterkoker en bekertjes meegenomen en mijn laptop vol met plaatjes van typisch Nederlandse dingen en toen onder het genot van biscuitjes met hagelslag en een kopje thee de foto’s zitten kijken en daarna was het natuurlijk tijd voor spijkerpoepen!

’s Avonds met Quinda geskyped en even mijn dagboekje weer up to date gemaakt!

Woensdag 27-02

10.00 Consumer behavior

Thuis wat dingetjes gedaan.

14.00 met de fotografie klas naar Kaapstad voor practicals. Eerst gingen we naar een ‘wildlife’ foto tentoonstelling in Iziko South African Museum. Hele mooie indrukwekkende foto’s! Daarna zijn we naar Bo-Kaap gegaan, dat is oorspronkelijk een Maleisische wijk, waar alle huizen in vrolijke kleuren zijn geschilderd. En als laatste zijn we signal hill op gegaan, maar aangezien het de hele dag al geen lekker weer was, zaten we midden in de wolken, zeg maar dag tegen je mooie landschapsfoto! En mede door het weer zijn de foto’s van de gekleurde huizen ook niet zo gekleurd als ik had gehoopt en misschien omdat ik nog een hoop te leren heb. Na deze excursie werd ik door Valerie uitgenodigd om bij haar de verjaardag van haar en haar vriendje te vieren en pizza te komen eten. Niet te laat naar huis gegaan omdat ik niet helemaal fit was.

Donderdag 28-02

Vandaag lekker uitgeslapen en om 12.00 maar Marketing Management, daarna boodschappen gedaan en kamer opgeruimd. En lekker op tijd naar bed! (Haha, dit is wel een extreem korte beschrijving van mijn dag!)

Vrijdag 01-03

Vandaag een beetje een rebelse student geweest en niet naar Consumer Behavior geweest om 08.00. Ik hoop dat ik nu niet allemaal belerende berichtjes krijg! Even de stad in geweest en mijn tas ingepakt voor een nachtje Kaapstad. We (Julian, Julian, Holger en ik) wilden rond 14.00 de trein naar Kaapstad pakken, maar die ging uiteindelijk pas rond 15.00, waardoor we pas half 5 in Kaapstad waren. Toch nog even naar het strand, maar helaas door de wind bestwel fris. Later werden we opgehaald door twee Duitste vrienden (Max en Adriaan) van Julian1 en gingen we eten, want ze wisten wel een leuke beachclub. Nou schrok me dood toen ik daar aankwam, ik weet niet of jullie het fenomeen ‘country club’ kennen, ik ken het van Amerikaanse series. Maar het zag er dus bestwel poepchique uit. Omdat we niet gereserveerd hadden kregen we een ‘bed’ aangeboden in plaats van een tafel en gelukkig vielen de prijzen voor het eten wel mee. Daarna naar het huis van Max en Adriaan om daar op te frissen om uit te gaan ’s avonds. Ik dacht dat we gewoon bij vrienden gingen logeren, dus ik verwachtte een matrasje ergens in de hoek van een kamer. Maar Adriaans moeder heeft een Guesthouse opgezet in Hout Bay die Max en Adriaan samen tussen het studeren door runnen. En er was een kamer vrij waar we met zijn vieren konden slapen dus we waren van alle gemakken voorzien! Na het opfrissen zijn we naar The Loop gegaan en hebben we daar lekker gedanst. Op de weg naar huis helaas iemand van ons beroofd, dan wordt je wel weer even met je beide benen op de grond gezet. Maar daar wil ik verder niet over uitweiden! Het is goed afgelopen en we zijn allemaal veilig thuis gekomen.

Zaterdag 02-03

De reden dat we eigenlijk ik Kaapstad waren was het Holi One Colour festival, dit feest is voor een deel gebaseerd op het Indiaase Hindi feest waar je elkaar met gekleurd poeder bestuiven. Julian1 en ik hadden in eerste instantie nog geen kaartjes, want die waren echt net een paar uur voordat wij ze wilden kopen uitverkocht, maar zaterdag op het strand werd ik door 2 vrienden gebeld/gesmst dat ze toch niet wilden gaan. Dus toen hadden we gelukkig kaartjes. Want ons plan B was om bij de deur om een kaartje te leuren, maar dat was achteraf gezien waarschijnlijk een onmogelijke missie geweest.

Ik lag gister erg vroeg (in de ochtend) in mijn bed en werd helaas 08.30 al wakker, dus een beetje een korte nacht gemaakt. Dus eerst maar rustig aan gedaan, ontbeten, in de tuin gezeten gezwommen en rond 14.00 naar het festival. Het was echt heel spectaculair om elk uur op het uur iedereen het gekleurde poeder in de lucht te zien gooien, maar we waren allemaal bestwel moe (eigen schuld dikke bult), dus hadden we de laatste trein naar huis gepakt.

Thuis aangekomen eerst al mijn kleren uitgeklopt om ze van de ergste poeder te ontdoen en daarna in een sopje gedaan. Toen zelf onder de douche gestapt en me van onder naar boven geschrobd. Ik moest 3 keer mijn haar wassen voordat het halve zakje oranje poeder uit mijn haar was. Toen ik helemaal fris en fruitig was lekker nog even met Papa en Quinda geskyped en toen ik eenmaal in mijn bed lag kon ik niet slapen..

Zondag 03-03

Rond 09.30 uit mijn bedje, ontbeten, wat geleerd, ’s avonds met Julia en Julian(1) gegeten en lekkerrrr langggg met Nicky geskyped en over onze reis overlegd!

Maandag 04-03

11.00 Consumer Behavior

Op school gebleven om even wat dingetjes te doen, te leren en verslag te doen van het weekend aan mijn dagboekje.

14.00 International Marketing

En de rest van de middag maar even wat dingetjes op een rijtje gezet voor de studie en planningen gemaakt. Want zoals sommige vragen, wordt er ook nog gestudeerd? Ja, daar wordt aan gewerkt!

Dinsdag 05-03

08.00 Marketing Management, daarna Consumer Behavior geleerden om 13.15 vertrekken voor VCE.

Met VCE was het thema deze week ‘fashion’ we hadden allemaal een tijdschrift meegenomen en daar konden de meiden dan hun favoriete kledingstukken uitknippen en een collage van maken en daarna konden zij hun eigen kledingstukken ontwerpen. Ze vonden alleen het lezen van de bladen en bekijken van alle celebrities een stuk interessanter dan het uitknippen en opplakken van de plaatjes.

Thuis mij verdiept in de overnachtingsmogelijkheden voor de reis van mij en Nicky en even met Nicky geskyped om de eerste 3 nachten te boeken, omdat er nog maar beperkt plaats beschikbaar was. Lekker 2 nachtjes Mossel Bay en 1 nachtje Knysna. Daarna nog even met papa en mama geskyped en een credit card aangevraagd. Beetje dom dat ik dat niet had gedaan voor mijn reis, zeker omdat het zo simpel is. Maar nu kan Nicky heb meenemen als hij naar me toe komt en kan ik sommige dingen even wat makkelijker betalen.

Woensdag 06-03

10.00 Consumer Behavior

Even naar de biobliotheek geweest om artikelen te zoeken voor Consumer Behavior assignment en in het zonnetje even wat gelezen/geleerd.

14.00 Fotografie, daarna verder gelezen in de artikelen en lekker met de hele familie geskyped op Miekes verjaardag!

Donderdag 07-03

Jeej donderdag=uitslaapdag!

12.00 Marketing Management

Daarna boodschapjes gedaan, lunch gemaakt en aan mijn Consumer Behavior Assignment. Tussendoor naar de ‘international food evening’ waar alle internationale studenten de mogelijkheid kregen om een tafel te reserveren, eten te maken en te verkopen (ze verdienden er alleen niets aan) en daarmee konden ze dan een prijs winnen. Dus daar heb ik van alles wat geproefd, maar niet te lang gebleven, want ik moest mijn assignment nog afschrijven.

Vrijdag 08-03

Vroeg op om voor de les nog mijn assignment uit te printen.

08.00 Consumer Behavior, deze week hadden we een practische les. We gingen een film kijken over mini, maar volume kon niet harder en verstond er helemaal niets van. Dus niet echt heel functioneel. Daarna had de docent een extra les ingepland omdat hij een beetje achterliep met de lesstof, maar dit was in een ander lokaal. Dus ik braaf naar het lokaal, nou rond 09.10 kwamen er eindelijk wat anderen mensen binnen druppelen en om 09.15 was de docent er ook en trok hij de conclusie dat dit wel erg weinig mensen waren en hij zo geen les kon geven.

Thuis moest ik ook nog een online toetsje maken voor consumer behavior, nou dat was makkelie kakkelie. Je had 45 min. en je mocht natuurlijk je boek erbij gebruiken. Nou was binnen 15 minuten klaar en had 29/30 vragen goed. Daarna kamer opgeruimd en schoongemaakt. Er komt wel één keer in de week een schoonmaakster, maar kwam tijdens het schoonmaken er wel achter dat het misschien wel een goed idee is om af en toe even je bed opzij te schuiven of bovenop de kast te stoffen. ’s Avonds met Julian en Tristan uit eten geweest bij een heel lekker Italiaans restaurant.

Zaterdag 09-03

Weer een weekendje Kaapstad!

Om 10.00 de trein richting Kaapstad, uitstappen bij Woodstock en naar de ‘Old Biscuit Mill Market’. Aan een kant van het terrein heb je een soort loods/tent achtig iets, met allerlei soorten eetkraampjes en daar hebben we lekker lunch gehaald. Daarna verder over het terrein gelopen en daar zijn echt winkeltjes met veel moderne design dingen, wat kleding winkeltjes, fotografie winkel. Allemaal een beetje hip, modern en leuk, maar boven mijn budget.

Vanaf daar zijn we naar de wijk Observatory gelopen, een deel van de groep wilde daar ’s avonds uit en ook slapen in een hostel, dus dat gingen ze even regelen. Toen was het tijd om richting Newlands Stadion te vertrekken voor de rugby wedstrijd Stormers-Chiefs. Heel erg leuk om een professionele wedstrijd te zien, is wel even wat anders dan de wedstrijden op de universiteit. Je ziet dat deze spelers fysiek veel sterker zijn en dus veel meer aan het rennen zijn met de bal en aan het vechten zijn om de bal. Terwijl het bij de Varsity Cup soms een pingpong is van de bal heen en weer schieten om veld te winnen.

Iedereen die mee was naar rugby gingen naar Observatory terug, terwijl ik had afgesproken in het centrum met een hele groep en ook 2 waarmee ik ’s ochtend naar de markt was geweest. Ik had me een beetje laat gerealiseerd dat dat dus betekende dat ik alleen de stad in moest. Maar ik had meisjes in de trein aangesproken en met hun een stukje de stad in gelopen en zij hadden uiteindelijk een betrouwbare taxi voor mij gebeld die mij naar het hostel bracht. Daar even snel mijn spulletjes neergelegd en twee vrienden kwamen mij bij het hostel ophalen om uit eten te gaan.

We gingen eten bij Mama Africa. Dat was echt super. Het staat bekend om de live muziek die er tijdens het eten wordt gespeeld, de muziek is echt superleuk en hield me gelukkig een beetje wakker en actief na zo’n lange vermoeiende dag. Hoewel het wel een beetje hard was voor tijdens het eten, aangezien we ook zo’n beetje op de voorste rij zaten.

Na het eten was er gelukkig even tijd om snel te douchen en om te kleden en daarna lekker met zijn allen stappen. We wilden eigenlijk naar Club 31. Dit is een club die op de 31e verdieping is van een bank gebouw en geen geweldig uitzicht zou moeten geven over de verlichte stad. Maar jongens moesten 23 zijn en we hadden een jongen bij ons, voor de rest allemaal meiden en die jongen kwam niet binnen. Dus hebben we met elkaar een andere tent op gezocht waar we het ook heel erg naar onze zin hebben gehad!

Lekker geslapen in het hostel met zijn 10en op een kamer. Rond 09.00 de wekker zodat iedereen tijd had om te douchen voordat we naar cirque du soleil gingen. Ontbeten op green market square en toen op naar Cirque du Soleil. 5 van de groep waren met de auto, 2 waren de tefelberg aan het beklimmen, 1 ging naar huis, dus ging ik samen met Lara met het openbaar vervoer naar het theater. Uiteindelijk een volgepropt taxibusje gevonden waar we voor 10 rand (minder dan een euro) wel mee naar het theater konden. Wel een beetje spannend, maar eigenlijk hartstikke leuk. Allemaal behulpzame mensen die gingen vertellen waar we eruit moesten, hoe we dan moesten lopen en heel nieuwsgierig naar ons. En 20 minuutjes laten werden we bijna voor de deur afgezet.

De show was echt geweldig, maar deze keer niet in een circus tent. Wel vergelijkbaar met de show die ik al in Nederland had gezien, maar dan natuurlijk een heel ander verhaal. Adembenemend zitten kijken naar hoe een koppel samen aan het dansen waren terwijl ze zich aan elkaar en aan linten uit de lucht vasthielden.

Op de terugweg hadden we een gelukje. Eerst wilden Lara en ik met de trein naar huis gaan, maar iemand had nog twee plekjes over in de auto, dus waren we zomaar een uur of anderhalf eerder thuis! Ik was van plan om zelf even wat in elkaar te draaien voor avondeten, maar kon toen toch de verleiding niet weerstaan doen Lisanne en Marieke me uitnodigde om even een hapje uit te eten.

Maandag 11-03

11.00 Consumer Behavior

In de bibliotheek artikelen gezocht voor het verslag wat ik voor de VU moet herkansen. Heb het lekker lang weten uit te stellen, dus nu wel even keihard werken! Namelijk volgende week woensdag inleveren en heb al wat uitstapjes voor komend weekend gepland staan..

14.00 International Management

Thuis aan mijn practical voor fotografie gewerkt: Zwart/Wi portret. Gelukkig wilden Julia en Tristan wel voor model spelen.

Dinsdag 12-03

08.00 Marketing Management

Gewerkt aan een presentatie voor International Marketing.

13.15 naar VCE, vandaag hadden we een beetje pech. Een van mijn groepsgenootjes had niet begrepen dat we deze week eerder gingen vertrekken, dus die had de bus naar Lynedoch gemist en dus waren we maar met zijn tweeën deze week. We wilden de kinderen wat leren over verschillende soorten fruit en met elkaar een fruitsalade maken en opeten. Ik had een onrijpe mango mee. Dus dat was een groot succes..niet.. Maar gelukkig had Michaela druiven en appels mee, maar we misten wel de ananas van Molly!

’s Avonds nog geleerd voor mijn fotografie toets voor morgen en met Julia gegeten.

Woensdag 13-03

10.00 Consumer Behavior

11.00 Meeting met groepje voor een presentatie voor International Management

Even geluncht en om 13.00 een meeting met een groepje voor een verslag van Marketing Management en om 14.00 Fotografie toets.

Thuis even op bed gelegen, poging om een dutje te doen omdat ik ook nog een druk avond programma had. Niet helemaal gelukt, maar toch wel een beetje uitgerust.

18.00 weer op de universiteit zijn om naar een show van Amazink te gaan (die ook tijden mijn introductieweek op het welkomst dinner waren)

Daar konden we eerst nog even lekker buiten zitten en was er een meneer aan het drummen, heb ik hem even mee geholpen, zo ben ik. En de Amerikaanse band ‘rise against’ ontmoet. Ook nog buiten kunnen eten en rond 20.30 begon de show denk ik. Met het maken van muziek probeerden zij een verhaal te vertellen over hoe zij gekomen waar zij nu zijn. Het begon een beetje verdrietig, met hoeveel moeite zij hebben gehad om een vorm van entertainment op de zetten in een township en later als zij succesvoller worden in het verhaal wordt de muziek actiever en vrolijker. Supermooie stemmen allemaal. En ik had mooi de beste plek het dichtstbij het podium uitgekozen. Maar dat betekend natuurlijk dat je wel een makkelijk slachtoffer bent om op het podium uitgenodigd te worden om ook even met je billen te schudden. Nou ik heb mijn best gedaan, helemaal kapot na 5 minuten, maar kreeg wel complimentjes! Uiteindelijk later terug op de Universiteit dan verwacht, maar ik had ook nog een verjaardag van Toke waar ik graag heen wilde. Dus met Lara naar Toke’s verjaardag gefietst, was erg gezellig en daarna lekker met een grote groep uit.

Donderdag 14-03

Het lukte we deze week niet zo goed om uit te slapen op donderdag.

12.00 Marketing Management.

Thuis wat financiën gedaan, wat voor VCE voorbereid voor volgende week en wat artikelen gelezen voor mijn research proposal.

En daarna nog heel veel tijd besteed aan het schrijven van mijn blog!

Nou, jongens, valt hartstikke mee! Maar 10 a4’tjes..

Sorry, zal proberen, maar beloof niets, dat ik wat vaker mijn blog schrijf en dan een korter verhaaltje. Dikke kus en veel liefs!

1. Anita en Hans:
    Hoi Thoya,
    Joh, wat een verhaal weer, dagen zijn te kort he, voor zoveel belevenissen. Is de "cupsong" nog wat voor VCE?
    Heb(ben) weer genoten van je verhaal
    Kus
  2. Quinda:
    15 maart 2013
    ooooh leuk ga nu je foto's bewonderen!!!
  3. Quinda:
    15 maart 2013
    Nou ik mag blijkbaar niet zo veel reacties plaatsen bij je foto's 1 maar... Maar je maakt echt hele mooie foto's zus! Je hebt heel mooie gevoel voor tactiliteit in een beeld, mooie composities ook. En je zet hele mooie sferen neer van de omgeving. Heerlijk om te zien! dikke kus voor mijn lieve grappige zussie
  4. Natas:
    15 maart 2013
    Leuk om te lezen! Voor een buitenlandse studie moet je nog aardig veel aan de studie doen zo te zien :) vooral VCE lijkt mij ook heel leuk ofcourse.. maar super leuke tripjes en foto´s x
  5. Anita:
    16 maart 2013
    hoi wijfie papa had al gereageerd ik heb vandaag je blog gelezen en genoten van je schrijvers talent.dikke knufxxxx