Mijn eerste verhaaltje :)

16 december 2012 - Vinkeveen, Nederland

Lieve vrienden en familie,

Dit is mijn reisblog waar ik jullie de komende maanden op de hoogte ga houden van al mijn spannende belevenissen, alle leuke mensen die ik leer kennen en hoe erg ik jullie mis!

Binnenkort wil ik een verhaaltje schrijven over wat ik allemaal heb moeten regelen voordat ik naar Zuid-Afrika kon gaan, maar voor nu even een korte planning voor mijn tijd in Zuid-Afrika:

- 9 januari vlieg ik van Amsterdam naar Londen en met een nachtvluct van Londen naar Kaapstad om daar 10 januari 's ochtends aan te komen. Als het goed is word ik daar opgehaald door iemand van de Universiteit van Stellenbosch die mij gratis en voor niets naar mijn appartement brengt. Als ik ben geland moet ik de huisbaas even smsen en dan staat hij bij mijn appartement klaar met een sleutel.

- Dan heb ik 2 weken de tijd om zelfstandig de omgeving te verkennen, mijn huisgenootjes te ontmoeten en misschien alvast wat zaken regelen op de Universiteit.

- Woensdag 23 januari begint mijn introductieweek die de eerste twee dagen bestaat uit allerlei voorlichtingen en rondleidingen, vrijdags kun je internet registreren en zaterdag of zondag ga je met een bus Kaapstad verkennen.

- Vervolgens heb ik weer een week vrij en op 4 februari heb ik als het goed is mijn eerste les.

- 28 maart is de eerste termijn afgelopen en heb ik 1,5 week vakantie en als het goed is komt mijn lieve vriendje mij dan opzoeken en kan ik hem laten zien waar ik mijn tijd de afgelopen maanden heb doorgebracht.

- 8 april begint het tweede termijn en is Nicky waarschijnlijk alweer naar huis.

- 21 mei begint de examenperiode voor de eerste kans.

- 11 juni begint de examenperiode voor de herkansingen.

Mijn plan is om zodra ik alle examens heb gemaakt er op uit te trekken. Hoe, wat, waar en met wie moet ik allemaal nog bekijken. Ik zal sowieso samen met Nicky een stukje van Zuid-Afrika ontdekken en hopelijk ontmoet ik ook mensen waarmee ik kan gaan reizen of anders ga ik een manier zoeken om alleen veilig te reizen.

Ik hoop dat jullie de komende maanden van mijn reisverhalen en foto’s kunnen gaan genieten. Als jullie een e-mail willen ontvangen als ik een nieuw verhaaltje heb geschreven dan kunnen jullie je aanmelden voor de mijn mailinglijst. De ene keer zal ik wat vaker en iets uitgebreider schrijven dan de andere keer, want als ik gewoon full time naar school ga dan is mijn leven denk ik niet zo spannend, maar we zullen zien J

Heel veel liefs,

Thoya

1. Reislogger:
    16 december 2012
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!